Criza, care a lovit piaţa publicităţii în ultima parte a anului trecut, şi-a pus amprenta pe profiturile posturilor TV comerciale, potrivit bilanţurilor de la Ministerul Finanţelor.
Dacă până în 2007 veniturile televiziunilor creşteau mai ceva ca „voinicul din poveste“, anul trecut a venit şi vremea când acestea s-au lovit cu capul de pragul de sus.
Deşi companiile erau obişnuite cu creşteri tot mai mari de la un an la altul, 2008 a fost primul în care au înregistrat un regres. Evident, pierderile televiziunilor pot fi traduse şi în investiţii, însă nu trebuie ignorat faptul că, în ultima parte a anului trecut, criza economică a început să afecteze şi companiile din România.
Pro TV şi-a redus costurile de anul trecut
Declinul economic s-a simţit mai întâi în industria de publicitate pentru că marile companii, mai ales cele de peste ocean, au „tăiat“, în primul rând, din bugetele alocate promovării. Cea mai mare cifră de afaceri o are, de departe, Pro TV SA, care deţine posturile Pro TV, Pro Cinema, Acasă TV, MTV, Sport.ro şi Pro TV Internaţional.
OTV a ajuns pe minus
Nici postul TV al fraţilor Păunescu, B1 TV, nu a stat mai bine anul trecut. Deşi cifra de afaceri a avut o creştere modestă, de 9,2%, televiziunea rămâne cu o pierdere de aproximativ 1,9 milioane de euro. Televiziunea de apartament, OTV, condusă de Dan Diaconescu, a avut o cifră de afaceri de 2,3 milioane de euro. Dacă anul trecut, OTV avea un profit de 438.000 de euro, în 2008 postul TV a ieşit în pierdere cu peste 167.000 de euro. Citeste mai mult pe Adevarul.ro